look carefully, readers.

Sunday, December 11, 2011

Pakai, tak pakai? Depends.

Assalamualaikum,




Aku berjalan-jalan di shopping complex sekitar Kuala Lumpur bersama parents aku. Kami berjalan mengikut rentak kaki melangkah, haha okay “Eh asal doh ayat skema? “Suka hati aku lah! Okay continue.. Then I met my friends and we were like Oh hai! Long time no see and blablabla. Yes, LONG TIME NO SEE. HAHA like who cares?

Wanna know who I met?
 
They’re ; Mardhi, Aida (Wait, since when they do outing together? *shockingfaceandwannahavesomeslapLOL.jpg*), Sheda, Zulaa and Shud. They all were wearing a beautiful flowering blouse, a long skirt (Very beauty) and me is speechless. WHY THEY ARE WEARING LIKE THAT, THOU? It’s so Klise. Yes klise. Many people wore liddat just want other attention. You do no know klise? Google it, bruh :D Hihihihi *sengihnampakgigibajetputih.jpg* ….and shawl.

And then, our conversation starts after all of us were talkin with air (silent),

Me : Apa kauorang buat kat sini?

Mardhi : Main basikal, kau taktau eh kat sini ada tempat main basikal free? *mukamenyampah*

Me : OH YEKE?! Kat mana? Tingkat berapa? Eh kena bayar tak? Kau biar betul?

Aida : ‘Aqilah, dah free tu means, tak kena BAYAR lah! Apalah bengong sangat kau ni?? Actually, kitorang saja lepak-lepak kat sini, *whispering* cari boyfriend..huhu

Me : Ohh…………………..

Sheda : Okaylah weh, kitorang bla dulu :D Bye!

Me : Assalamualaikum. *with big smile face*

Them : Waalaikumussalam.



Perlahan je diorang jawab, hahaha padan muka. But why cari boyfriend sampai jauh ke KL ni? Hello, budak Bangi pun ramai yang handsome what? Korang je yang tak menjelajah Bangi lagi…..asal aku dah laa *mukatakmalu.jpg* Why? Why? Why? What they do is questioning me, and I can’t stand the Double U-Hash-Wai words in my mind.


Ah lantak lah diorang nak buat apa, yang kau sibuk tu apahal? Kau nak jadi macam diorang?

No, aku taknak jadi macam diorang, diorang kawan aku….


15 minutes later…..dengan parents aku taktau ke mana, aku pulak taktau nak pergi mana..aaaaa what shall I do? Then, aku ternampak lagi budak 5 orang tu, alahai, budak perempuan 5 orang tadi tu, kawan-kawan aku. And I just not sure what ai saw or is it just an imagination. What I saw is, 2 of ‘em are not wearing their hijab. Hamboi, dah cantik-cantik pakai tadi, sekarang dah melayang dah tutup kepala tadi? Banyok kauuu..


Pastu, terserempak dengan aku, boleh pulak buat muka bodho. Aku lempang free doh.


Kring! Kring! Kring! kring!


Bunyi macam bunyi loceng, aku mencari di mana bunyi tu datang.


Oh dah pukul 6.51 dah….Eh 6.51? Aku tak solat subuh lagi!


Okay rupa-rupanya tadi mimpi. I thought it was real. So now, y’guys, my point here is, Kenapa mesti pakai tudung hanya mengikut trend? Ya, trend. Mula-mula pakai penuh, then pakai tutup leher still tutup rambut, and then pakai sanggul tinggi-tinggi, pakai macam pakai scarf sahaja, pakai baju yang neck closed. Lepas itu, mulalah nampak jambul sedikit demi sedikit sehinggalah mula menampakkan rambut mereka.
Semoga awak semua mendapat hidayah daripada Allah, dan sentiasa dalam barakahNya :')

Weh, kenapa pakai kalau tak ikhlas? Nawaitu mesti betul. So, think of it carefully :) No hate!Assalamualaikum, xx

p/s : I had bought Ombak Rindu Original Version ; Novel! Hahaha Be jelloooo~ Can't wait for online version at malaymoviesfull.blogspot.com :) and for the Compact Disk(CD) too, I know diaorang akan keluarkan tak lama lagi, sekejap lagi.......Hahaha

No comments: